Wednesday 18 November 2015

Potulky: pláž a mesto

Na začiatok vyvrátim vašu častú otázku, môžete tejto odpovedi veriť. Alebo aj nemusíte, stále sa jedná iba o moje subjektívne zmyslové vnemy. Teda Fakt č. 1: Nie, ľudia tu nechodia po hlavách, aj keď by mali mať podľa vašej zvrátenej logiky nohy proti našim (vašim? Neviem, mám sústredenosť „kokaínom napusteného kolibríka“ – citujem istého mrzutého geológa).


Pokračujem všeobecne lightovo o ľuďoch a počasí. Napriek všetkým prírodne deterministickým skutočnostiam, niektorí sa tu boja hadov, pavúkov alebo dokonca neznášajú horúce počasie. WTF?! Žiješ v Perthe, kde slnko svieti priemerne 3212 hodín ročne – ušetrím ti robotu, neprestupný rok má 8760 hodín, teda Oskar tu praží 8,8 hodiny denne (či je leto, či je mráz J - žartujem, ľad nájdeš akurát tak v mrazáku). Aby sa ale nepovedalo, sem-tam aj spŕchne. Ako napríklad teraz, keď toto tu píšem a googlim presné hodnoty. Aj sa výdatne blýska... ale až po západe slnka, aby sedel počet slnečných hodín, to je bez debaty :D Ročne tu drbne priemerne 28,5 inčů (725 mm) vody, čo je hodnota o trošičku menšia ako priemerný úhrn zrážok pre celé Slovensko (751,3 mm sa z dlhodobého hľadiska považuje za „normál“ – a normálne k zrážkam patrí aj sneh). Bavíme sa stále iba o Perthe, Austrália je taká rôznorodá, že to nemá veľký zmysel zovšeobecňovať (niežeby Slovensko nebolo... ale tak zas no, všetko je relatívne). A aj tak dosť bolo faktov (či čoho), Vojto už určite zaspal. Dáme radšej nejaké fotečkys z mojej prvej vychádzky na pláž a do mesta.

Ďalší zo série „Smetiaky“

Výdatná zmrzka za 6,50. Resp. sorbet, rýchlo sa roztiekol


Severný ľadový oceán. Scarborough Beach, Perth

Atlantik. Wait, what...?
Oceán (Tichý samozrejme...) je trošku chladnejší ako som očakával, ale keď je vonku 38 °C, tak je dobré aj kúpalisko v Ružbachoch (kto pozná tamojšiu teplotu vody, vie). Takže dojmy priam fantastické. Pláži venujem samostatný diel, keď sa trošku vyčasí a vyberiem sa aj nejaký ten surf očekúvať s inštruktorom.
Cestou do mesta...
Nepľuj mi tu! Lebo to pozbieram a dám ťa na súd!














V centrálnej zóne (CBD – Central Business Distrcit, kto by potreboval vysvetlivku) fungujú tri bezplatné autobusové linky, každá má asi 20 zastávok. Užitočná vec na presun v užšom centre, ktoré sa rozkladá na sever od Swan river. Názov pochádza od čiernych labutí, ktoré sú tu rozšírené. Videl som jednu, fotil som 8 násobným zoom-om. Na, tu je.


Queens Gardens 1899

Ó Mocný Quercus robur, dovoľ mi na chvíľu spočinúť v tvojom tieni...


Tomuto vravím priestor medzi mestom a riekou, urbánne plánovanie BA šuvix


Ser na makadam, vysyp tam mušle! Tie sú zadarmenko, šak len z mora povyberáš
Bell Tower
Očakávajú moju návštevu!


CBD zdola













Trošku som poblúdil, ale s vreckovou mapou na baterky (také to, čo si ťukáš do toho, panáčik sa hýbe a teta rozpráva) som dorazil do Kings Park, čo je najväčší park v meste (a najvyšší kopec široko-ďaleko). Ľudia rôznych rás a národností piknikujú pri západe slnka, 4 ročného Japonca zachytíš pred memoriálom, ktorý je venovaný padlým vojakom na Papue Novej Guiney, keď chránili krajinu pred japonskými útokmi počas druhej svetovej vojny, idylka. Viem si predstaviť zopár ľudí, ktorí by prekonali menší srdcový záchvat. Na Slavín sa však pamätník vôbec nechytal, pochopiteľne.

CBD zhora



Pche! Kde je Perth a kde je Slavín!
10 melkov? Dám to za rok?
Grafiku a realizáciu reklamy celkom odflákli na to, že predávajú penthousy za 9,5 mega $ v najlukratívnejšej časti mesta. Klientela sa však asi vždy nájde... výhľad ako z Koliby. Len cesta nie je taká rozjebitá.


Keď je môj humor nútený a/alebo trápny, dajte vedieť (alebo jednoducho nečítajte ďalšie posty) :D Nabudúce niečo o škole. C’ya next time, mates!

Zdroje:

8 comments:

  1. peto, tvoj humor je proste ako ty ... chujovy ... ale aspon viem ze nie som sam ... s pozdravom jelen :D

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. Takoj dvaraz mi to musel Jelen napisat, diky no :D

    ReplyDelete
  4. teraz vidis ze internet vo francuzsku je viac na ... nez v australii

    ReplyDelete
  5. Peto, super, presne toto som ti chcela povedat, ked som mala v plane ta ist potlapkat po rameni na rozlucku. ALe nevyslo. Co ma mrzi. No musim aj povedat, ze to nebolo len vlastnou vinou.... a vedome uz vobec. A co som ti chcela povedat? Ze pis blog. Lebo je to paradne, citam citam a zavidim i nezavidim, kazdopadne doprajem. Prajem ti aby sa ti tam fakt pacilo a si si to tam uzil bez nejakej ujmy. Spoznal aj fajn ludi. No zaroven ti zelam vela sil na to aby si bol schopny sa vratit, uz dva blogy mi stacia na to, ze navrat bude tazky. Ale Slovensku a jeho obyvatelom by si sa zisiel (vies, mlady mozog :D) aby raz aj tu boli ludia nielen neradi ale aj radi a odchadzalo sa im odtialto tazko nielen kvoli rodine ale aj kvoli systemu a vlastne aby Slovaci odtialto nikam odchadzat nemuseli :) a tvoj humor je ako ty, proste tvoj :) Drz sa!

    ReplyDelete
  6. Ten unknown, som ja, len sa to nestihlo asi spárovať skôr ako som odoslala koment :D

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. Peto, mne sa to lubi. Dobre sa mi to cita. Len pis viac.... Neboj sa a kludne tam pridaj aj svoj humor. Nie je dolezite ako moc to je vtipne, ale ze to obcas ochuti tie fakty. A su to tvoje postrehy a emocie. Nie si stroj.
    Drzim palce. Romcu Tomcu

    ReplyDelete