Thursday 26 November 2015

Škola: vo všeobecnosti

Cca pred tromi rokmi som urobil rozhodnutie, že sa mi nechce ďalej študovať a nepodal som si prihlášku na Phd. stupeň (citujem iného geografa, slávneho Hira, ktorý na otázku: „Čo si ty spravil pre slovenskú vedu?“, odpovedal stručným: „Odišiel som z nej.“ S týmto názorom sa plne stotožňujem). Teraz tu sedím a zajtra musím do školy. Musím, lebo dochádzka pod 80 % = riziko poťahovačiek s imigračným. A mimo tejto skutočnosti som si ju aj zaplatil, tak čo by som nešiel kuknúť. Na druhej strane je to celkom ízi ingliš, trošku sa človek aspoň rozhovorí. V škole (Lexis English, Perth) je momentálne približne 20-25 Čechov, do 10 Slovákov, zvyšok sú ľudia z Brazílie, Kolumbie, Nemecka, Švajčiarska, Lichtenštajnska, Estónska, Talianska, Španielska, Francúzska (Francúzi prišli študovať angličtinu?? Nechcelo sa mi veriť...) a tak podobne. Rôzne vekové kategórie, najčastejšie od 18-24. Nájdeš však aj 46 ročného Nemca (minulý rok doštudoval humánnu geografiu na univerzite... zaujímavé, musím sa ho opýtať, čo ho k tomuto nezmyselnému kroku viedlo). Učitelia sú väčšinou native speakers z anglicky hovoriacich krajín. Gender pomer nejdem rozoberať, na to by som potreboval presné štatistiky. A som samozrejme lenivý ich zháňať.
Here we go again...
Výučba prebieha v blokoch, doobedu 3 hoďky (General English / austrálsky certifikát IELTS / Cambridge – podľa toho, čo si si dopredu naplánoval a do akého „levelu“ ťa priradili na základe rozradzovacieho testu pri príchode do školy). Poobede „voliteľná“ hodina, výber je celkom pestrý od gramatiky, cez slovnú zásobu, obchodný jazyk, počúvanie, čítanie s porozumením, po austrálsku históriu/kultúru... Vačšinou je to rozdelené aj na úrovne. Kvalitatívne je na tom celkovo škola vynikajúco, subjektívne nemám čo vytknúť – počnúc samotnou výučbou, cez podávanie informácií, ochotu personálu, vedúcich, až po mimovýučbové aktivity... No, tie sú pomerne zaujímavé, pome nejaké spomenúť J. Aby sa zas nepovedalo... wi-fi je nahouby :D
Iba 3 minútky pešo od školskej brány. Závisť je smrteľný hriech, nezabúdaj.



Každé poobedie sa koná nejaká udalosť, v pondelky je to napríklad konverzačný klub (zadarmenko káva+muffin, je tam celkom plnka :D), utorky sa hľadá práca a pod. Sem-tam sa vyskytne niečo špeci, ako napr. piknik, hra na didgeridoo... Väčšina týchto vecí je zadarmo, resp. za zvýhodnenú cenu (základy surfingu s výraznou zľavou – to ma čaká budúci týždeň... teším sa ako si obúcham hlavu o dosku a oceánske dno s plnými očami piesku a soli). Cez víkend sú organizované jedno- alebo dvojdňové výlety, skok padákom a podobné aktivity. Čiže komunita študentov sa tu celkom slušne drží pohromade, v stredu stretneš v bare v meste (každý týžden akcia večera + pivo za 5 $) celú školu. Štvrtky sú v triede väščinou pochopiteľne biedne...
Novembrové aktivity


Včera sa mi podarilo zúčasniť práve takejto špeci akcie, že: Aussie beer tasting. Grátis, len si sa musel dostatočne rýchlo zapísať do zoznamu. No napočudovanie, dobré pivko mali! Fanúšikovia „ejlu“ by si 
prišli na svoje. Ani ten ležiak (svetlý ani tmavý) neboli zlé, budem sa obzerať po podobnom zboží 
Aussie brewed beers
v bottle shopoch (to sú také tie výlučne na chlast, inde bežne v potravinách nekúpiš nič s obsahom alkoholu, možno tak pleťovú vodu). V súťaži ochutnávok ma porazila dievčina z Brazílie (rišpekt!) a vyhrala 50 $ voucher do krčmy (pubu, ako to tu volajú). Nevadí, v škole som sa už dávno neopil... Našťastie som sedel s Japoncami, tí fakt len ochutnali a kto to musel podopíjať všetko?? No hádam nie voľáky Švajčiar?!!

A dám aj nejakú hromadnú, nech nežerem


Dostali sme „na uvítanou“ aj takéto brožúrky, že „Staying safe in Western Australia“, najhlavnejšie body som vám zvýraznil. Môžete sa poučiť aj vy doma!
Nedávaj policajtom peniaze, nie si na Slovensku alebo v Kolumbii... A samozrejme safety first!


Hej, aby som nezabudol... videl som dnes prvýkrát na ulici Škodu (oktávku). Samozrejme s volantom na pravej strane... Stále mi to pripadá zvláštne a neviem si zvyknúť intuitívne pozerať na ceste najskôr napravo. Snáď ma nič nezrazí.



1 comment:

  1. tak a toto uz zavidim (viem, hriech), ta skola, hned by som si dala povedat, Peto toto bolo urcite tvoje najspravnejsie rozhodnutie v zivote! len pozor teda na ten ich lavy system soferovania :D

    ReplyDelete