Sunday 6 December 2015

Život: pláž a oceán

Narazil som presne na ten problém, ktorý som od seba očakával – pravidelnosť! :D Za posledný týždeň sa toho však celkom dosť udialo, napríklad zajtra sa sťahujem. Nebaví ma dochádzať denne 2 – 2,5 hodiny do školy. Noví domáci sú pár z Poľska (prví Poliaci, ktorých som tu stretol, prisámvačku!) a spolužiačka z Kolumbie. Parádna štvrť, blízko do mesta, neďaleko od školy, 500 metrov do veľkého parku... Porozhliadnem sa, pofotím, zreferujem. Keď bude krajšie, solídne sa ochladilo. V noci okolo tých 12 stupňov, cez deň 20-22, dážd a vietor okolo 25-30 km/h. V Perthe je priemerná rýchlosť vetra počas dňa (r. 1942-1992) niečo pod 15 km/h. Jedno z najveternejších miest strednej Európy, Bratislava (vďaka dýzovému efektu Devínskej a Lamačskej brány, ctení spolužiaci určite pamätajú), je na tom velice podobne. Takže svojho obľúbeného kamaráta som sa nezbavil (čo si asi tak čakal, keď sa sťahuješ na pobrežie... geograf :D).
Na druhej strane... Indický oceán ponúka trošičku iné možnosti ako tento vietor využiť vo voľnom čase. Samozrejme vravím o surfingu, kitesurfingu a windsurfingu. A čože by som neoproboval... Opäť som sa spoľahol na tímovú organizáciu zo školy, určite sa poprvýkrát na doske oplatilo mať pri sebe inštruktora. Piatok bol mimoriadne rozfúkaný a ja si zas a znova potvrdzujem, že zhodiť vlasy bolo jednoznačne správne rozhodnutie (len pre zaujímavosť, moja pasová fotka otvára ľuďom sánky – ako voľakedy z občianskeho, šak podaktorí možno pamätajú, Hiro - serial killer napríklad). Najťažšia časť je dostať sa dostatočne ďaleko do vody, aby ste mohli „chytiť vlnu“, ktorá vás odnesie pár desiatok metrov po prúde smerom nazad ku brehu. Ja so svojimi problémami s vyrovnanosťou (ehm.. rovnováhou) som považoval za jednoznačný úspech chytiť tri vlny, udržať sa poležiačky na surfe a nerozbiť si papuľu pri dvoch pokusoch o postavenie sa naň.

Desky na stráž!
Nácvik nasucho
„Jedna lachtaní rodina, rozhodla se, že si vyjde do kina... Lach lach jééé“ Jarda Nohaviců
Neoprén na hodinku a pol do vody naozaj padol vhod (fotky od našej recepčnej, Nadarie)
Normálne som odišiel šťastný a snáď sa na to ešte niekedy dám. Pobrežie bolo pred západom slnka plné maníkov s kitemi v rukách a s napnutými plachtami na windsurfoch... Fakt nádherná scenéria, nehľadiac na ten piesok v očiach, vo foťáku a medzi zubami. Veterná erózia na vlastnej koži v priamom prenose. Radšej našúpem nejaké zábery... Kochajte sa.


Zem/Voda/Vzduch 1


„Tři čuníci jdou...“ áno, opäť Jarda
Miniatúra tvorby pieskových dún* (Záhoráci musia poznať)
Voda/Vzduch
Niekedy sa kompozícia vydarí takmer perfektne
Zem/Voda/Vzduch 2
Voda/Vzduch/Slnko
 Ešte jedna drobná storka. Po návrate z pláže späť ku škole nám udrelo do očí pár zničených áut na parkovisku, diera v stene a rozbitý vchod do obchodu v rovnakej budove a pred ním asi 20 ľudí (učitelia, predavači, ...). 15 minút pred naším príchodom si nejaký miestny „týpek“ povedal, že: „Je piatok, 4:00 PM, neni za čo fet kúpiť, čo sa budem ondieť, spravím kasu v čistiarni“. Asi 50 ročnej tete ukradol z pokladne pár stoviek, naštartoval cudzie auto, ktoré nevedel šoférovať a pri svojom pokuse ujsť z parkoviska to dvakrát napral do steny + rozmrdal ďalšie minimálne tri autá (jedno na totálku). Chlap z kancelárie sa ho snažil z toho auta vytiahnuť, bezúspešne a sráč zdrhol. Ako by povedal môj otec, Amerika v noci... Až na to, že Austrália, a cez deň. Prišli policajti a začali fotiť, spisovať svedectvá... Podľa ľudí zo školy to však bola známa tvár, pevne verím, že už nikomu nič po úteku nespôsobil a momentálne už hovorí iba v prítomnosti právnika – dozviem sa možno zajtra. Poučenie pre mládež: Meth – not even once.

F*cking...

... junkie!!!
Aaa hej... prácu si ešte stále hľadám, asi som náročný (chcem veľa roboty za málo peňazí, taký typický Slovák :D). Robím si aspoň vzorne prípravu do školy... Pevne verím, že v ďalšom poste už bude nejaké selfie v pracovnom prostredí.

Pozn. *: ako poznamenal hnidopich Littva, tieto miniatúry sa terminologicky správne nazývajú čeriny.


Zdroje:

1 comment:

  1. Nazdar bratm.
    Dobre sa to cita.
    GL pri hladani jobu.
    Juzek

    ReplyDelete